A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Канівська Районна Державна Адміністрація
Черкаська область, Канівський район

Проведено зовнішню оцінку якості соціальних послуг у територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Канівського району у 2019 році

Дата: 21.11.2019 10:02
Кількість переглядів: 186

 

На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від  27 грудня 2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» наказом начальника управління соціального захисту населення Канівської  районної державної адміністрації від 04.10.2019 № 23-о  «Про створення робочої групи для здійснення моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, що надаються територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Канівського району» створена робоча група  з проведення зовнішньої оцінки надання соціальних послуг особам, які перебувають на обслуговуванні територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) надалі (Робоча група ) та  затверджений план роботи робочої групи.

У жовтні 2019 року організовано і проведено зовнішню оцінку якості соціальних послуг, які надаються територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Канівського району.

Метою зовнішньої оцінки є моніторинг та контроль якості надання соціальних послуг територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Канівського району (далі - територіальний центр).

За 9 місяців  2019 року виявлено та обслужено1245 громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, які потребують різних видів соціальних послуг, з них: відділенням соціальної допомоги вдома 770 осіб, відділенням денного перебування  – 450 осіб та відділенням стаціонарного догляду 25 осіб.

Соціальне обслуговування здійснюють 58 соціальних робітників, які надають  послугу соціальної допомоги вдома жителям 47 сіл району, 6 організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності, які працюють у 6 селах району.

У відділенні перебувають на обслуговуванні 3 членів сімей учасників АТО та 7 внутрішньо переміщених осіб.

Функціонує мультидисциплінарна команда по наданню адресних соціальних послуг особам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги.  За 9 місяців  2019  року  мультидисциплінарною командою соціальні послуги  надано 41  особі, з них: 13 учасникам війни, 1 учаснику бойових дій, 20 дітям війни, 7 особам з інвалідністю.

Працює кабінет лікувальної фізкультури та психологічного розвантаження, створений шляхом реалізації  грантового проекту  профінансованого ТОВ «НВФ «Урожай». В кабінеті обслуговуються 25 підопічних відділення стаціонарного догляду.

Проводиться активна робота в Центрі соціальної активності для літніх людей Канівського району, який створений  завдяки реалізованому грантовому проекту   в рамках програми Фонду Східна Європа «Створення центрів соціальної активності для літніх людей», який  профінансовано Фондом  «Монсанто».  Протягом 9 місяців 2019 року  Центром обслужено 36 літніх людей. В Центрі надаються консультації  лікаря загальної практики сімейної медицини, спеціалістів з питань соціального захисту та пенсійного забезпечення. 

Також завдяки реалізованому гранту в рамках проекту  «Допомога поруч», профінансованого  Фондом  родини Нечитайло організовано роботу  Університету Ш віку у с. Степанці. Нажаль, припинено  роботу по організації навчання літніх людей в Університеті Ш віку в с. Мельники, у зв’язку з припиненням фінансування  даного напрямку роботи Таганчанською ОТГ, до складу якої входить  село Мельники.

Для забезпечення соціального безкоштовного перевезення      одиноких  непрацездатних  громадян, інвалідів  1  групи,  учасників  бойових  дій  у   Великій  Вітчизняній  війні, осіб з інвалідністю – учасників АТО, членів сімей загиблих учасників АТО запроваджена послуга «Соціальне таксі». Обслуговування здійснюється  згідно  поданих заявок  та  пропозицій  сільських  рад та   ветеранських  організацій. За звітний  період послугою «Соціальне таксі»  скористались 9 осіб, з них 1 учасник війни, 2 особи з інвалідністю, 1 учасник бойових дій, 5 ветеранів праці.

Соціальна послуга  соціальної адаптації надається організаторами культурно-дозвіллєвої діяльності в приміщеннях сільських  клубів, орендованих територіальним центром у 6-ти селах Канівського району, за місцем проживання отримувачів,  у денний час протягом строку, необхідного для процесу активного гармонійного пристосування отримувача соціальної послуги до нових умов соціального середовища.

При відділенні денного перебування створений пункт прокату технічних та інших засобів реабілітації, який забезпечив технічними засобами реабілітації 29 осіб.

Відділення стаціонарного догляду для постійного та тимчасового перебування одиноких непрацездатних громадян, розраховане на 25 ліжко-місць. На  час проведення моніторингу у відділенні проживають 25 осіб. Середній вік підопічних складає 75 років.  У приміщенні 9  відремонтованих кімнат для проживання підопічних, є кухня, кімната для прийому їжі, душова кімната,   3  туалети для підопічних та душова  кімната і туалет для персоналу відділення, кімната організації дозвілля, кабінет лікувальної фізкультури, пральня, кімната адміністративного персоналу, котельня та кімната медичної сестри.  Для послуг підопічних є два телевізори. Приміщення капітально відремонтовано, вікна металопластикові,  обладнана каналізаційна, водопровідна та опалювальна системи.

Проводиться системна робота по покращенню умов проживання підопічних у відділенні. Проведено поточний  та косметичний ремонти  жилих кімнат, кухні, каналізаційної, водопровідної,  опалювальної системи, пральні та душових кімнат, котельні  та облаштовано додаткову витяжку.  Підготовані до експлуатації резервна плита  під тверде паливо та бензогенератор, встановлено резервний економічний котел на твердому паливі; облаштовано аварійне освітлення та відеоспостереження.

З метою забезпечення безперешкодного пересування осіб з обмеженими можливостями  у приміщенні відділення стаціонарного догляду  є пандус, підопічні забезпечені  засобами реабілітації, а саме: 6 візків інвалідних для пересування   у приміщенні,  3 візки інвалідні для пересування  надворі, 3 пари костилів,  2 пари ходунків, 12 туалетних стільців, 2 підставки туалетних, 2 пересувні умивальники, 18 столів приліжкових, 16 ліжок медичних функціональних, душова кушетка – 1 шт, стілець для душу – 1 шт. 

При поселенні у відділення стаціонарного догляду підопічним проводиться поглиблений медичний огляд, в подальшому медичний огляд вузькопрофільними спеціалістами проводиться щорічно. У відділенні працює за сумісництвом лікар загальної практики-сімейний лікар Степанецької амбулаторії загальної практики-сімейної медицини, який щотижня проводить медичний огляд підопічних та призначає необхідне лікування.  При необхідності, за медичними показаннями, підопічні відділення стаціонарного догляду госпіталізуються у центральну районну лікарню. Так за звітний період стаціонарне  лікування у центральній районній лікарні пройшли 3 особи, решта отримують підтримуюче лікування  безпосередньо у відділенні, про що свідчать записи у амбулаторних картах підопічних.

Підопічні відділення стаціонарного догляду забезпечені 4-х разовим харчуванням, комунально-побутовими послугами, медичним   обслуговуванням,  забезпечені   м’яким  та  твердим  інвентарем. 

З метою вивчення зворотної думки отримувачів соціальних послуг у територіальному центрі проводиться систематичний моніторинг, що включає проведення опитування отримувачів соціальних послуг, аналіз відгуків та надання соціальних послуг.      

Відгуки отримувачів соціальної послуги фіксуються в актах перевірок, книзі «Відгуків, скарг та пропозицій», опитувальниках, актах спостережень.

Для вивчення якості надання послуг, які надаються територіальним центром щороку затверджується оновлений склад комісії та план проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг. Опитування отримувачів послуг організовано з метою визначення відповідності наданих соціальних послуг Державним стандартам та потреб  отримувачів, отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальних послуг, вивчення реального стану соціального обслуговування відділеннями соціальної допомоги вдома, денного перебування, відділенням стаціонарного догляду. Опитування проводили члени комісії внутрішньої оцінки якості соціальних послуг методом інтерв’ювання. Результати заносились до розроблених карт опитування отримувачів соціальних послуг.

Так у період  з 1 березня  по 28 квітня  2019 року в територіальному центрі  було  організовано і проведено внутрішню оцінку якості та моніторинг соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд у відділеннях соціальної допомоги вдома, денного перебування, стаціонарного догляду. 

Для вивчення думки щодо якості надання соціальних послуг, членами комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, проводились співбесіди; телефонне опитування та заповнення опитувальників  .

Застосовувались показники якості соціальних послуг такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.

Комісія з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг  працювала згідно з затвердженими положенням та планом засідань Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг.  Засідання  комісії оформлені протоколами  від 27.02.2019; 22.03.2019; 26.04.2019. Рішення Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг оформлено наказом 26.04.2019 №31«Про результати проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг у територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Канівського району у 2019 році», яким затверджено Шкалу оцінки якісних показників, шкалу оцінки кількісних показників  та затверджено  План заходів спрямованих на покращення якості надання соціальних послуг.

Результати проведеного моніторингу та оцінки якості  були оприлюднені на сайті районної державної адміністрації  та  доведені до відома працівників територіального центру та представників отримувачів соціальних послуг на оперативній нараді 10.05.2019.

В даних кількісних  та якісних показників надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд  переважає статус «добре» з постійною тенденцією, тому присвоєно узагальнений статус «добре» для оцінювання якості соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд в цілому.

Проаналізувавши результати опитування робоча група  з зовнішньої оцінки якості прийшла до висновку, що переважна кількість опитаних позитивно оцінює роботу надавачів соціальної послуги, задоволення індивідуальних потреб отримувачів соціальних послуг, дотримання вимог й показників забезпечення якості, встановлених у Державних стандартах.

Спостереження за процесом надання соціальних послуг відбувалось шляхом планових та позапланових перевірок роботи соціальних робітників,  організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності, які фіксуються в журналі реєстрації актів перевірки.

За 9 місяців 2019 року здійснено  21 виїзд по  перевірці  роботи соціальних робітників відділення соціальної допомоги вдома,  в ході яких перевірено роботу  56 соціальних робітників, опитано 253 підопічних, вирішені всі питання щодо удосконалення соціального  обслуговування.

Щорічно визначається потреба у підвищенні кваліфікації працівників територіального центру відповідно до перспективного плану-графіку підвищення кваліфікації працівників терцентру на період 2015-2019 роки. Затверджено План-графік підвищення кваліфікації працівників територіального центру  на 2019 рік.

Станом на 01.09.2019 року 84 працівників територіального центру підвищили кваліфікацію шляхом участі в семінарах-тренінгах, в тематичних навчальних семінарах, кожний за відповідними напрямками перепідготовки, що становить 87,5 % від загальної кількості працюючих. 

Робочою групою  з зовнішньої оцінки якості проведено вибіркову перевірку особових справ громадян, які знаходяться на обслуговуванні  у відділенні соціальної допомоги вдома. Справи ведуться з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 №1417 «Деякі питання діяльності територіальних центрів» та державних стандартів: догляду вдома, який затверджено наказом Міністерства соціальної політики від 13.11.2013 №760, соціальна адаптація, який затверджено наказом Міністерства соціальної політики від 27.13.2013 № 90, стаціонарний догляд, який затверджено наказом Міністерства соціальної політики від 29.02.2016.

Для проведення зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд, застосовуються:

→ показники якості соціальних послуг, наведені у додатках до  Державних стандартів: догляду вдома, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики від 13.11.2013 № 760, соціальна адаптація, який затверджено наказом Міністерства соціальної політики від 27.13.2013 № 90, стаціонарний догляд, який затверджено наказом Міністерства соціальної політики від 29.02.2016.;

→ рекомендації щодо шкали оцінки якості соціальних послуг, наведені у додатку 2 Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904.

Результати організації та проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг у територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Канівського району.

1.Оцінка кількісних показників соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд.

• кількість звернень від отримувачів соціальних послуг за 9 місяців 2019 складає 0,8 % (10 звернень щодо організації надання соціальних послуг), які зареєстровані в журналі обліку особистого прийому громадян;

• усі звернення отримувачів соціальних послуг розглянуті розглянуті своєчасно  з  повідомленням заявника про результати розгляду справи – 100,0%;

• частка задоволених звернень про отримання соціальних послуг складає 100%.;

• частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації, враховуючи навчання соціальних робітників, організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності та працівників відділення стаціонарного догляду на семінарах-практикумах, станом на 01.09.2019 року   становить 87,5%   (84 працівники територіального центру); 

• частота здійснення моніторингу якості надання соціальних послуг: догляд  вдома, соціальна адаптація та стаціонарний догляд - 100,0%. Дані моніторингу рекомендовано збирати один раз на рік;

• відповідність встановлених показників якості отриманим у ході контролю - 100,0% дотримання відповідності кількісних показників, встановлених у Державних стандартах: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд.

2.Оцінка якісних показників соціальних послуг догляд вдома, догляд стаціонарний, соціальна адаптація, що передбачені Державними стандартами, визначено враховуючи дані внутрішньої оцінки якості:

? Адресність та індивідуальний підхід : згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах ( згідно індивідуальних планів - 100 %). Всі особові справи підопічних містять індивідуальні плани надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд, що відповідає визначеним індивідуальним потребам отримувачів соціальних послуг; своєчасно проводиться повторне визначення індивідуальних потреб. Показники, як адресність та індивідуальний підхід, повністю задовольняють потреби отримувачів – 100,0%;

? Результативність: згідно проведеного опитування, в т.ч. і телефонного, 95,6 % опитаних підопічних задоволені  рівнем надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувачів соціальних послуг у процесі надання порівняно з періодом, коли соціальні послуги не надавались. Скарг  стосовно надання соціальних послуг  від підопічних  не було.

Показник результативності (95,6 %) знизився на 4,4 % за рахунок такого чинника як байдужість отримувачів соціальних послуг  до проблем, що заважають ефективній роботі територіального центру,  у процесі опитування від підопічних   надходили звернення, які не  стосуються роботи територіального центру, а більше стосуються  медичного, банківського обслуговування та транспортного забезпечення.

? Своєчасність: показник своєчасність (95,3%)

Критерії оцінювання:

→ прийняття рішення щодо надання соціальних послуг(100%): догляд вдома, стаціонарний догляд, соціальна адаптація, визначення індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг, підготовка індивідуальних планів надання соціальних послуг: догляд вдома, стаціонарний догляд, соціальна адаптація виконується з дотриманням термінів згідно Державних стандартів.

→ підписаний у двосторонньому порядку договір на надання соціальних послуг: догляд вдома, стаціонарний догляд, соціальна адаптація; (100%) –  укладені договори і підписані двохсторонньо.

→ строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі (86%) –  Строки надання соціальних послуг: стаціонарний догляд, соціальна адаптація в договорах визначено; при наданні соціальної послуги догляд вдома, виявлено випадки недотримання  графіків відвідування підопічних соціальними робітниками, несвоєчасність прийнятого рішення  щодо надання соціальної послуги догляду вдома,   у звязку з несвоєчасним оформленням у встановленні терміни пакету документів (медичний висновок про здатність до самообслуговування та потребу в сторонній допомозі, інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно).

♦ Доступність та відкритість: показник доступність показав, що 89 % опитаних задоволені доступністю та відкритістю наданих соціальних послуг .

Розташування терцентру є вдалим, він знаходиться в центрі міста зі зручним транспортним сполученням. Біля будівлі розташовано паркувальний майданчик, розрахований приблизно на 10 автомобілів.

Приміщення й кабінети знаходяться на першому поверсі двоповерхової будівлі, що є безумовно позитивом для відвідувачів.

Вся зона надання соціальних послуг розташована у  окремих кабінетах, що відповідає основним засадам зручності для відвідувачів та прозорості роботи терцентру.

Сектор очікування обладнано місцями для сидінняна 4-5 осіб.

При  вході до територіального центру міститься пандус та кнопка виклику, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями. На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету / посадової особи.

Вздовж коридору оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг, містяться копії буклетів та порядок подання і розгляду скарг, графік прийому громадян, картки  послуг догляду вдома, соціальної адаптації та догляду стаціонарного, інформацію розміщено на сайті територіального центру.

Копія довідника соціальних послуг, буклети, пам’ятки, оголошення на сайті, наявні та застосовуються в роботі. Регулярно публікуються  статті в засобах масової інформації району та висвітлюються матеріали на сайті районної державної адміністрації про роботу територіального центру та надання соціальних послуг громадянам похилого віку та інвалідам.

В період впровадження Державних стандартів: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд в роботу територіального центру, були  видані накази , якими затверджені бланки документів, пам’ятки надавачам та отримувачам соціальних послуг та затверджені плани роботи по впровадженню стандартів, а саме: накази:  від  30.04.2014 № 21 « Про впровадження Державного стандарту догляд  вдома», від 29.07.2015 №  34 «Про впровадження Державного стандарту соціальної адаптації»,  від  06.05.2016 № 39 « Про впровадження Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності».

Соціальна послуга  соціальної адаптації надається організаторами культурно-дозвіллєвої діяльності в приміщеннях сільських  клубів, орендованих територіальним центром у 6-ти селах Канівського району, за місцем проживання отримувачів,  у денний час протягом строку, необхідного для процесу активного гармонійного пристосування отримувача соціальної послуги до нових умов соціального середовища. Орендовані приміщення не в повній мірі відповідають санітарно-гігієнічним вимогам , а саме: відсутнє водопостачання та наявні пандуси не відповідають  вимогам стандарту, проблемним залишається питання централізованого  теплозабезпечення в орендованих приміщеннях. Недостатньо налагоджено  інформування підопічних щодо порядку надання, та правил отримання соціальної послуги соціальної адаптації, застаріле обладнання та меблі, відсутність  оргтехніки та доступу до соціальних мереж у філіалах відділення в селах : Сушки, Келеберда,  Литвинець, Грищенці, Межиріч.

Соціальна послуга  стаціонарний догляд надається у відділенні стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання осіб, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності, розташоване в орендованому приміщенні при  Степанецькій   амбулаторії загальної  практики   сімейної  медицини та розраховане на 25 ліжко-місць.  

На  даний  час у відділенні проживають 25 осіб, які втратили здатність до самообслуговування. Середній вік підопічних складає понад 75 років.

Відповідно до вимог Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності здійснюються наступні заходи: спостереження за їх станом здоров’я,  допомога у самообслуговуванні, допомога в організації  надання реабілітаційних та медичних послуг, допомога у забезпеченні технічними засобами реабілітації, навчання навичкам користування  ними, навчання навичкам самообслуговування, організація дозвілля.

У приміщенні 9  відремонтованих кімнат для проживання підопічних, є кухня, кімната для прийому їжі, душова кімната,   3  туалети для підопічних, та душова  кімната і туалет для персоналу відділення, кімната організації дозвілля, кабінет лікувальної фізкультури, пральня, кімната адміністративного персоналу, котельня та кімната медичної сестри.  Для послуг підопічних є  телевізор. Приміщення капітально відремонтовано, вікна металопластикові,  обладнана каналізаційна, водопровідна та опалювальна системи.

Проводиться системна робота по покращенню умов проживання підопічних у відділенні. Проведено поточний  та косметичний ремонт  жилих кімнат, кухні, каналізаційної, водопровідної,  опалювальної системи, пральні та душових кімнат, ремонт котельні  та облаштовано додаткову витяжку.  Підготована до експлуатації резервна плита  під тверде паливо, підготований до роботи бензогенератор, встановлено резервний економічний котел на твердому паливі; облаштовано аварійне освітлення.

З метою забезпечення безперешкодного пересування осіб з обмеженими можливостями  у приміщенні відділення стаціонарного догляду  є пандус , облаштовано аварійне освітлення,  підопічні забезпечені  засобами реабілітації та інвалідними візками, а саме: 6 колясок інвалідних для пересування   у приміщенні,  3 коляски інвалідні для пересування  надворі, 3 пари костилів,  2 пари ходунків, 12 туалетних стільців, 2 підставки туалетних, 2 пересувні умивальники, 18 столів приліжкових, 1 ліжко медичне функціональне. 

Показник доступність та відкритість  89% знизився на 11% за рахунок  того, що у  відділені денного перебування орендовані приміщення не в повній мірі відповідають санітарно-гігієнічним вимогам , а саме: відсутнє водопостачання та наявні пандуси не відповідають  вимогам стандарту, проблемним залишається питання централізованого  теплозабезпечення, застаріле обладнання та меблі, відсутність  оргтехніки та доступу до соціальних мереж у філіалах відділення по селах .

♦ Зручність: 87.6% отримувачів задоволені зручністю надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація та стаціонарний догляд. Надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація здійснюється  згідно графіків відвідувань, які узгоджуються з отримувачами послуг та коригуються в залежності від ритму життя підопічних. У відділенні стаціонарного догляду забезпечено цілодобовий режим роботи обслуговуючого персоналу. Відділення денного перебування планує роботу організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності в залежності від  ритму життя  підопічних, графіки відвідувань у відділенні соціальної допомоги вдома  складаються, відповідно до потреб підопічних. Але те, що у  селах району  погано налагоджено транспортне сполучення, негативно впливає на зручність у отриманні соціальних послуг,  особливо в організації надання  послуги соціальної адаптації  у відділені денного перебування.

Послуги  підопічним надаються згідно узгоджених індивідуальних планів з отримувачами послуг в залежності від їх потреб, але віддаленість проживання підопічних спонукає до значних витрат часу на дорогу від одного підопічного до іншого, особливо у зимовий період.

У відділенні стаціонарного догляду обслуговування підопічних здійснюється за розпорядком дня, який відкорегований під ритм життя підопічних відділення із колективним проживанням. Наявний розпорядок дня. Меню щоденне, меню потижневе. Організовано дозвілля згідно потреб підопічних. Але у зв’язку з тим, що зросло число потребуючих стаціонарного догляду, в приміщенні відділення стаціонарного догляду не дотримується вимога норми площі на одного підопічного.

Показник зручність  87,6 % знизився на 12,4 % за рахунок  того, що у  селах району  погано налагоджено транспортне сполучення, що негативно впливає на доступність соціальних послуг,  особливо в організації надання  послуги соціальної адаптації  у відділені денного перебування.

♦Повага до гідності отримувача соціальної послуги: (100%) під час проведення внутрішнього та зовнішнього  моніторингу (згідно опитувальників Додаток 1 до Порядку проведення  моніторингу  та оцінки якості соціальних послуг  у територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Канівського району) та згідно проведених опитувань, в т.ч. і по телефону, отримувачі соціальних послуг задоволені роботою працівників територіального центру.

Працівники територіального центру  ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків..

Здійснюється інформування  підопічних відділення стаціонарного догляду  щодо  можливості оскарження порушення їх прав та інтересів шляхом звернення  до керівництва  закладів соціальної сфери та керівництва органів державної влади та місцевого самоврядування району. Інформація з телефонами відповідних служб розміщена на інформаційному стенді у приміщенні відділення стаціонарного догляду .  Систематично здійснюється розгляд звернень  підопічних та персоналу зі скриньки довіри, яка розміщена також на інформаційному стенді.

При поселенні у відділення стаціонарного догляду підопічним проводиться поглиблений медичний огляд, в подальшому медичний огляд вузькопрофільними спеціалістами проводиться щорічно. У відділенні працює за сумісництвом лікар загальної практики-сімейний лікар Степанецької амбулаторії загальної практики-сімейної медицини, який щотижня проводить медичний огляд підопічних та призначає необхідне лікування.  При необхідності, за медичними показаннями, підопічні відділення стаціонарного догляду госпіталізуються у центральну районну лікарню, так за звітний період стаціонарне  лікування у центральній районній лікарні пройшли 3особи, решта отримують підтримуюче лікування  безпосередньо у відділенні, про що свідчать записи у амбулаторних картах підопічних.

♦Професійність:  97,0% Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації. Посадові інструкції затверджені згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників “Випуск 80” “Соціальні послуги”.  В особових справах працівників містяться документи про освіту (державного зразка).  Щороку надавачі соціальних послуг проходять медогляди.

Систематично проводяться оперативні наради на яких проходить ознайомлення з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг. Розроблений графік проведення навчання та підвищення кваліфікації.

40% соціальних робітників, які надають  соціальну послугу  догляду вдома, забезпечені тонометрами, 62% забезпечені велосипедами, але їх технічний стан , у більшості випадків, є незадовільним. Частина велосипедів  та тонометрів потребують капітального ремонту. За звітний період  колектив територіального центру проводив  активну роботу по залученню  благодійної та спонсорської допомоги для зміцнення матеріально-технічної бази  територіального центру та  покращення якості надання  і впровадженню нових видів соціальних послуг.

Із залученням коштів благодійної допомоги  у територіальному центрі проведено ремонт кімнати та коридору у відділенні стаціонарного догляду та облаштовано систему пожежної сигналізації з оповіщенням.

Професіоналізм, ефективність підтримка вразливих верств населення, розширення обріїв співпраці, досвід ветеранів та ентузіазмі молодих є запорукою успіху роботи відділень територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Канівського району.

При проведенні  зовнішньої та внутрішньої оцінок якості надання соціальних послуг: догляд  вдома , соціальна адаптація, стаціонарний догляд, застосовувались кількісні показники соціальних послуг:

При проведенні аналізу звернень, які надійшли за поточний період, 10 звернень з приводу роз’яснень та з проханням посприяти у поселенні до відділення стаціонарного догляду та будинків-інтернатів області.  Всі звернення розглянуті вчасно, у визначені терміни, надані ґрунтовні роз’яснення та видані пакети документів на поселення.

Розроблені графіки проведення навчання та підвищення кваліфікації та графік атестації соціального працівника. У 2019 році  84 працівників територіального центру  підвищили кваліфікацію. 

Систематично  на апаратних нарадах у директора територіального центру  заслуховується питання щодо дотримання прав підопічних відділення стаціонарного догляду та якості надання  їм соціальної послуги стаціонарного догляду.

Показник професійність (97%) знизився на 3% за рахунок того, що в  територіальному центрі недостатньо спеціалістів з вищою освітою за фахом «соціальна робота», але керівний склад  працівників територіального центру  має вищу освіту та досвід роботи у соціальній сфері.

Узагальнений статус якісних показників соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація та стаціонарний догляд – «добре».

Робоча група  для  проведення зовнішньої  оцінки якості соціальних послуг  працювала згідно з затвердженими складом та Планом заходів. Засідання робочої групи  проводились 2 рази. Підготовлено  звіт за результатами проведеної зовнішньої оцінки якості соціальних послуг. Затверджено шкалу оцінки якісних показників, шкалу оцінки кількісних показників  та  План заходів спрямованих на покращення якості надання соціальних послуг.

Незважаючи на узагальнений статус «добре» в територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Канівського району рекомендовано запланувати  заходи, спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування й підвищення якості соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд за наступними напрямками:

? продовжувати роботу щодо виявлення одиноких  громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями з метою надання їм необхідної допомоги;

? продовжувати роботу з благодійними фондами, приватними підприємцями та підприємствами району, релігійними конфесіями у напрямку надання матеріальної допомоги для покращення матеріально-технічної бази територіального центру;

? продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальні послуги ;

? підтримувати в актуальному стані інформаційні стенди;

? продовжувати інформаційно-роз’яснювальну роботу серед мешканців району з питань роботи відділення соціальної допомоги вдома, відділення денного перебування та відділення стаціонарного догляду, з питань соціального захисту населення (субсидії, пільг, державної допомоги сім'ям);

? продовжувати своєчасно та результативно реагувати на звернення громадян щодо соціального обслуговування;

? продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, встановлених у Державних стандартах: догляд вдома, соціальна адаптація, стаціонарний догляд;

? сприяти зміцненню матеріально-технічної бази територіального центру, в межах фінансових можливостей, та із залученням благодійних та громадських організацій.

 

 

Інформація територіального центру соціального

обслуговування (надання соціальних послуг) Канівського району


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора